luni, 24 aprilie 2017

Fiecare Generaţie Are Nevoie De Proprii Eroi: STAR WARS Nu Este Doar Un Film

Star Wars nu e doar un alt film sau o altă franciză de succes. Pentru unii dintre noi, este mai mult decât atât.

Nu, nu cred că vreau să mă justific în faţa nimănui.
Nu vreau neapărat să îmi găsesc scuze pentru că îmi place Star Wars.
Ok, hai să zicem că nu doar "îmi place". Este clar ceva mai mult de atât.
Cred că aveam 12 ani atunci când, trecând prin faţa unui cinematograf, am văzut un afiş ce m-a dat pe spate: Războiul Stelelor. Deşi lansat în 1977, conducătorii noştri dragi... pardon, comuniştii de atunci, au decis că e vremea să vedem şi noi, cei îndobitociţi de sistem, filmul Star Wars.
Asta era prin 1982, anul magic în care am prins-o pe mama de mânecă zicându-i: "filmul ăsta vreau să îl văd". Am fost la proiecţia de la ora 19:00, iar în sală, nu erau mai mult de 30 de persoane, dar îmi amintesc clar cum un nenea mai tinerel, îi spunea celui de lângă el, chiar la începutul genericului: "uhh, ce fain, aş vrea să nu se mai termine niciodată".
Doi ani mai târziu, am încercat să merg la un alt cinematograf să văd a doua parte: Imperiul Contraatacă, dar nu am găsit bilete decât pentru a doua zi. Cinematograful era arhiplin.

Fiecare Generaţie Are Nevoie De Proprii Eroi: Star Wars Nu Este Doar Un FilmFiecare Generaţie Are Nevoie De Proprii Eroi: Star Wars Nu Este Doar Un Film
Fiecare Generaţie Are Nevoie De Proprii Eroi: Star Wars Nu Este Doar Un Film
Viaţa a trecut cât am clipit din ochi, iar eu am rămas cu sufletul în starea de spirit în care eram atunci când am văzut prima oară filmul, pe care l-am revăzut de atunci de zeci de mii de ori.
Iar dacă ar fi să îl întâlnesc pe "nenea" din sala de la cinematograf din '82, i-aş spune că i s-a îndeplinit dorinţa: Star Wars, chiar a intrat în eternitate.
Şi nu doar datorită efectelor speciale de atunci, ci datorită ideologiei pe care creatorul George Lucas a combinat-o foarte bine într-o sagă nemuritoare.
Pentru că fiecare generaţie are nevoie de eroii ei, pentru că fiecare generaţie are nevoie de un "Luke Skywalker", simplul adolescent de la fermă, ce încearcă din răsputeri să sfideze un imperiu malefic.
Eu cred că ăsta este motivul pentru care franciza Star Wars a dăinuit atâta vreme.

Fiecare Generaţie Are Nevoie De Proprii Eroi: Star Wars Nu Este Doar Un Film
Fiecare Generaţie Are Nevoie De Proprii Eroi: Star Wars Nu Este Doar Un Film
Se transmite din generaţie în generaţie.
Uneste oameni de toate varstele.
Atunci cand esti un fan Star Wars, nu mai conteaza religia, rasa sau sexul.
E un fenomen global, e un sentiment, o frântură din ceva cu care te poţi indentifica, o revelaţie ce te inspiră şi te îndeamnă să fii mai bun. Iar în vremurile tulburi în care trăim, lumea are nevoie de inspiraţie. Tinerii au nevoie de eroi pozitivi. Fiecare generaţie are nevoie de proprii eroi.

Fiecare Generaţie Are Nevoie De Proprii Eroi: Luke sfidează un Imperiu.
Şi ca să te conving că Star Wars, e mai mult decât un film, te rog să urmăreşti clipul de mai jos.
Nu are decât vreo două minute şi sunt sigur că te va lăsa cumva pe gânduri.
Now... who cut all these onions ?!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu